Alla inlägg under april 2015

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 16 april 2015 15:21

Idag efter skolan gjorde jag smoothie....är kommer receptet 


4 dl fil

250 g frysna trädgårdgårdsbär (coop)


Så här gör du: 

Mixa allt i en mixer och häll upp i ett glas


Den är jätte god :)


  //malin

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 9 april 2015 19:07

Nu har jag testat läbbskrubbet och det funkade, här kommer receptet.....



Du behöver:


2 tsk strösocker

1 tsk olivolja  (jag tog rapsolja)

1 tsk honung 

1-2 droppar armonaolja(valfritt)



Gör så här:

Smält honungen i mikron i 4-5 sek. Häll i oljan och sockret och rör runt, med en sked (jag tog händerna vilket var lättare.)

Häll i en liten burk eller liknande. Ställ den i frysen om du vill, jag gjorde det men det blev väldigt hårt  efter 5 min.






När du applicerar:


Andvänd händeena och " skrubba" i 1 min på läpparna (inte mer för då kan man få "sår")

när du har skrubbat klart så tar du bort det med en fuktig handduk eller liknande. Tar sen läppbalsam för att bevara mjukheten


Så här blev mitt resultat

 

  Läpparna blev jättemjuka och ska dedefinitivt göra om detta   hoppas ni lyckas //malin

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 9 april 2015 18:54

Hej!

Idag så hade jag en pluggdag, efter allt hårda arbete ville jag göra något kul, så jag gjorde läppskrubb. Det kommer ett recept på det om det funkar.  //malin 


Av Julia ☺ & Malin ♥ - 7 april 2015 20:31

Hej!!! Igår så sov jag och Julia över.... igen.

Efter vi hade ätit och allt sånt så var vi med Ebba (en vänn) så cyklade vi tll forshedasom ligger 1 mil från där vi bor; så sammarlagt har jag cyklat 2 mil idag. Sen har jag bara tatt det lungt.......men imorgon  ska vi 3 har tjejkvälll, ha fotbad och sånt, sen på kvällen ska vi sovaöver hoss mig. 


Vad har ni gjort idag? kommentera gärna :)


Hoppas ni har en bra kväll //malin

 

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 6 april 2015 22:57

Idag sminkade Julia mig, så här blev det

 

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 6 april 2015 22:33

Så här går det till när Malin ska sminka mig som en docka...


 

// JULIA

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 6 april 2015 13:36

Tack malin! jag älskar dig med ♥ 

 

//JULIA #13år 

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 6 april 2015 13:30

Här kommer veckans låt ♥

 


//JULIA

Translate

Om Oss


Två bästisar på 13 år! Bloggen handlar om lite random saker.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Rösta

Vad vill ni att vi lägger upp av?
 Bilder av våran vardag
 Tips och ideer
 Recept
 När vi bakar
 Videos
 Roliga videos
 challenge
 annat

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards