Alla inlägg under oktober 2015

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 30 oktober 2015 01:15

Godkväll!! Här kommer receptet på maräng spökena


Ung:100 

♡ 3 äggvitor 

♡ 1 dl socker

♡ 1, 5 florsocker 

♡ lite c. hoklad


  knäck äggen så du BARA får äggvitan i skålen




  vispa med elvisp så äggen blir jätteskummiga (som på bilden)


  om du vill va säker att du har vispat  tillräkligt mycket så kan du vända bunken upp och ner försiktigt


  häll i sockret vispa



  sikta i florsockret


  spritsa ut spöken


  smält chokladen och måla dit chokladögon


Lycka till ☆  //malin♡



Av Julia ☺ & Malin ♥ - 30 oktober 2015 00:56

Godkväll! Här kommer receptet på ögonen


♡ 100 gram smör

♡ 1 dl socker

♡ 1/2 msk vaniljsocker

♡ 3 msk kakao

♡  3 dl havregryn

♡ 3 msk kaffe

♡ grillpinnar i trä

♡ 200 g vit choklad

♡ choklad linser

♡ några bitar mörk choklad

Blanda smöret och sockret med en elvisp i 5 min. Tillsätt vaniljsocker, kakao och havregryn, vispa. Blanda i kaffe, degen ska bli kladdig. Gör 20-25 kulor, om kulorna är för lösa kan du ha inne dom i kylen enstund. Smält den vita chokladen i mikron eller i vatten bad. Doppa kulorna i vitchokladen, och sätt på en pinne. Innan chokladen har stelant så ska du sätta på en chokladlins. Låt allt stelna. Smält den mörka chokladen och gör små prickar på chokladlinsen som sitter på ögat. Sätt ögonen i kylen om du inte ska äta dom på direkten. 

 

//malin♡

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 29 oktober 2015 22:28

         







//malin  

h&m

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 29 oktober 2015 22:00

tjenare! Har ni sett H&M´s nya video. Jag tycker att den är jätte häftig. Haha nej jag vet inte om den va så häftig, en hade inget annat att skriva om. Så vad gör ni i kväll, själv sitter jag ovh tittar på tv. Jag längtar så till hallowwen. Brukar ni fira hallowwen? Jag brukar inte fira den så mycket mer än att jag gå ut bus eller godis. Men i år ska jag fira den mycket, jag hoppas att jag kommer fira det lika mycket näsa år. 


hejdå har en trevlig kväll //malin  

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 29 oktober 2015 21:34

hej igen! Efter som jag inte la upp något inlägg igår så kommer jag göra 5 inlägg idag. Jag har redan gjort ett inlägg (det som jag la upp innan), så nu är det 4 inlägg till

        //malin   

  ha ett bra höstlov

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 29 oktober 2015 20:34

hej allesammans! snart är det hallowwen och då sk jag göra en ......sminkning på det jag ska vara, och jag kommer att filmar när jag gör sminkningen så den kommer upp på denna blogg. Jag ska då spela in och Julia ska redigera, för jag är inte bra på att regigera, och det är ju Julia. Videon kommer någ upp nästa vacka eller senare för vi har många prov mm. Jag tänker inte avslöja vad jag ska vara men det får ni veta på lördag!  

 det var allt för detta inlägget //malin  

 

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 29 oktober 2015 00:37

Imorgon så ska jag baka till hallowwen, det kommer komma bilder och annat halloween pyssel. 

Hade inte så mycket mer att säga


//malin

Av Julia ☺ & Malin ♥ - 27 oktober 2015 19:57

hello! 

 

Imorgon ska jag gå ut och ta lite bilder och så ska jag börja planera vad jag ska baka till halloween. Jag hade tänkt att jag skulle baka pumpabakelse av rispuffar och så ska jag baka något öga som sitter på en blommpinne. Sen så hade jag tänkt hallowwen pyssla och leta fram kläder till halloween. Och så ska jag se på massa md tv. Jag ser ifram imot imorgon så mycket    //malin   

 

 

  hoppas bilden inte blev förlite, för det blev den för mig

Translate

Om Oss


Två bästisar på 13 år! Bloggen handlar om lite random saker.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Rösta

Vad vill ni att vi lägger upp av?
 Bilder av våran vardag
 Tips och ideer
 Recept
 När vi bakar
 Videos
 Roliga videos
 challenge
 annat

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards